lördag 9 juni 2007

Bad day

Idag har jag haft en förjävla dålig dag.

Den började iochförsig rätt bra, vaknade med älsklingen bredvid - klockan ett!! Jag hade ställt klockan på 10 för att hinna med så mycket som möjligt och hinna njuta av det härliga vädret hela dagen. Men icke. Och varmt och äckligt var det i lägenheten. Men efter en dusch och frukost/brunch/lunch så kändes det helt okej ändå. Åkte ut med bilen, handlade lite somrig picnicmat eftersom jag skulle på picnic med klassen klockan fem. Åkte hem igen, lite mys och lite lugnt och sen fick jag skjuts till tåget. Som skulle gå kl. 15.26 men som inte gick förrän 18.01. Fast det sa de ju inte till oss passagerare så vi satt där i hettan och undrade när fan tåget skulle gå igen. Fast vi fick gratis SJ-kaffe och gratis SJ-bullar. Faktiskt. Så jag försökte vara glad och optimistisk och fastän fyra bussar kom som vi inte fick åka med i, höll jag god min ända fram till klockan sju när vi rullade in i Karlstad. Eftersom jag hade ätit upp min somriga picnic mat i väntan på tåget så gick jag in på Pressbyrån. Gick sedan bort till Pråmen där picnicen skulle vara. Mötte hela picnicgänget, som var på väg därifrån. Ahapp, tänkte jag. Då får jag väl åka hem till Forshaga då. Då åker min buss mitt framför nyllet på mig och nästa buss går inte förrän 23.00. Jäj.... Ringer hem: druckit öl, ringer runt: ingen som kan hämta. MEN så ringer jag till Marcus som kommer och hämtar mig och äntligen en ljus punkt på dagen!

Men kunde lika gärna ha varit i Säffle nu hos Oscar. Känns ju surt. Men blir nog till att åka till Sanna och softa lite snart. Vi umgås ju så sällan nu för tiden!

See ya!
/ mli

Inga kommentarer: