måndag 18 juni 2007

PAARTY PARTY

FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEEEEEN.... FY FAN VA JAG ÄR BRA!!



Hård vecka. Party 24seven typ. Men inga fel! Man tar faktiskt bara studenten en gång! Och jag har haft såå himla kul. Skulle vilja ta studenten en gång till, nu - på en gång.

I torsdags på självaste studentdagen startade vi med champagnefrukost hemma hos Sebastian. Myycket trevligt och väldigt lyxigt. Strax innan tio spatserade vi iväg mot skolan och aulan, med Aqua på högsta volym på min lilla cd-spelare. Min sko gick sönder, så jag fick gå utan. Vilket resulterade i kramp och trasiga (dyra) strumpbyxor. Men hur mycket bryr man sig om det tror du, när man tar studenten och har druckit skumpa till frukost? Precis, inte ett dugg. Stämning och tal i aulan och skolregimen typ hatade oss för att vi sköt konfettiraketer inomhus. Men va fan gör det? Mösspåtagning och falsksång med "Sjung om studentens lyckliga dag".

Sedan gick vi till media och jag hittade vår mentor Anders Nidsjö som häftade ihop min trasiga sko med en häftapparat! What a man, what a man...

Därefter blev det studentlunch i matsalen. Höjdpunkten på hela dagen. Inte för matens skull, utan för Sebastian! Jag vet inte om det var han som orsakade det, men det började i alla fall brinna i duken och han satt som förstenad och sa "Men gör nåt nån då!". Det blev ingen värre brand tyvärr, men det var kul!

Sen fick vi betyg, kollade på filmer vi gjorde i ettan och på bilder från stockholmsresan, kramades, åt godis, sjöng (tänd ett ljus och låt det brinna, fråga mig inte varför. Blev lite julstämning över det hela). Fotografering blev det sen. Ska bli kul och se om någon ser ens lite nykter ut på den bilden. Sen samling med hela skolan, tacka lärare som man aldrig ens har träffat förut. Skriva lite till i folks mössor, kramas ännu mer och ladda järnet.


Oerhört stämningsfullt när vi stod innanför dörren och skulle springa ut som första klass. Hela korridoren var smockfull av studenter och vi sjöng och skrek och grät och ja... Stämning. Efter att ha hållit oss på halster släppte rektorerna ut oss till slut! VILKEN LYCKA! Hittade släkten och fick massa blommor och mjukisdjur och champagne och sen blev det flak!

MP3 TJALALALALA, MP3 TJAAAALALALALALA...... VI ÄR INTE FULLA, VI HAR POLLENALLERGI, HEJ, POLLENALLERGI, HEJ, POLLENALLERGI...... Fortfarande hes.

På kvällen blev det först mys på Systrar med nästan hela klassen, sen Arena. Inte så röj som jag hade väntat mig men det dög absolut!

Fredag, dags för balen. Var på Ekolea och fixade håret och på Make Up Store och fixade sminket. Åkte hem, kämpade för att få på mig mina nya strumpbyxor (eftersom de andra gick sönder igår) och klänningen och hela kittet. Då blev jag plötsligt väldigt vemodig. Och envis som jag är bestämde jag mig (nästan) för att inte gå på balen. Nej, jag åker inte! Jag vill inte! Ställde mig iallafall framför kameran, kämpade för att se minsta lilla glad ut. Då ringde Malin, min kära baldejt och det ändrade min inställning totalt! Jag åkte till balen ändå. Jag och Malin blev eskorterade i en Chrysler cab (vi är så coola). Så vad är väl en bal på Blue Moon Bar? Jo, den var alldeles, alldeles underbar...

I lördags blev det kalas igen. Styrde upp förferre vid teatern (i brist på annan plats). Jag, Marcus, Lasse, Andreas, Johan, Johan och Johan (höhö) blev det. Mycket trevligt! Sen blev det Arena och det var lugnt bästa utekvällen på länge! Alldeles lagom och bra på alla sätt som finns!

FY FAN VA VI ÄR BRA!

Inga kommentarer: