onsdag 20 juni 2007

Oh, Laura.

Release me med Oh Laura måste ju vara en av de skönaste låtarna just nu. Kan inte sluta lyssna på den. Och solen skiner idag också. Men jag kan inte vara ute, för jag använder kortisonsalva på mina armar. Men jag ser det positiva i situationen! Då kan jag tväätta, diiska, stääda, laga maat och handla istället! Yeah...

För det har jag gjort idag. Gick upp imorse, jobbade i två timmar (gjorde en etikett till ost). Sen började jag plocka och städa och tvätta (trevligt om det finns rena handdukar). Nyss var jag och (baotastor)handlade på både Lidl och ICA. Hur många vuxenpoäng är inte det? Köpte midsommarmiddag till mig och Oscar. Kotletter till honom, laxfilé till mig. Och sen massa potatissallad och grönsaker och annat göttans. Och rättvisemärkt choklad - på Lidl (!). När jag kom hem städade jag ur kylskåpet som luktar ingrodd vitlökssalami (inte längre dock, för nu luktar det nästan hallontårta).

Nu ska jag laga mig lite mat. Färsk tagliatelle med mozarella, ruccola och avokado. Mumma!

Hear ya later! (kan man säga så?)

Pussipannan
/ mli

Inga kommentarer: