torsdag 21 juni 2007

Gröt

Gröt är underskattat. Gröt med äppelmos och mjölk måste vara bland det godaste som finns.

However. Nu är jag vaken. Vaknade i lagom tid till att Oscar kom hem från jobbet. Snyggt jobbat av mig, tycker jag. Så nu har jag käkat lite gröt till brunch. Nu inväntar jag ingredienser till en rabarberpaj som jag har blivit tvingad att baka ;) fast det är kul. Får se hur det går att baka paj utan pajform.

Idag blir det väldigt lugnt. Har fixat hem maassa film som jag vill kolla på. Såna som inte Oscar gillar, mohaha. Men vi har faktiskt kollat på massa Oscar-film nu, så det är min tur att välja nu! Fast jag valde i och för sig Brokeback Mountain i förrgår (Oscar somnade precis innan de började ha sex i tältet, och det är typ i början). Men jag är sugen på att kolla på riktigt bruudiga filmer, såna man kollade på när man hade filmkväll med brudarna i klassen på högstadiet, you know. Så jag har fixat hem Material Girls med Hilary Duff, riktigt brudigt - eller hur? Och Min vän Charlotte med grisen Wilbur har jag också! Och Amelie från Montmartre och The Queen och Helens små underverk och Shopgirl och Sylvia och Friends With Money och Underbara Älskade och MASSA brudfilm :D

Sommaren 2007 blir nog en filmsommar. Men när inte solen skiner har man inget annat val.
Och imorrn är det midsommar, då blir dagarna ännu kortare och ännu mörkare. Fröken positiv är på besök hos Emelie idag. Vad jag ska göra på midsommar vet jag inte riktigt än, tackar som frågar. Det enda jag vet är att jag har köpt massa mat som jag och Oscar ska äta upp. Sen kan vi åka ut till Näset i Säffle (mitt i skogen) till nån och ha röj-midsommar eller åka hem till Gunnmans pappa och ha en lite röj-midsommar. Eller sitta hemma hos oss, eller hos Oscars föräldrar och ha en jättelugnt midsommar. Bara att välja. Bra att jag är våg och lider av svår beslutsångest (är det en sjukdom?). Oscar får bestämma, så följer jag efter.

Igår kväll var vi förresten hemma hos Kalle och kollade på Sista natten med gänget! Vilken klassiker, och vilken bra musik! Det var jag, Oscar, Kalle och Malin (som btw är min käre vän Smuffts syster, och det känns lite knasigt men kul). Malin hade med Oriflamekatalogen = farligt. Men jag beställde inte halva katalogen, utan det blev shampoo och balsam med kokos och något konstigt, billigt (9,90:-) som man skulle värma i en kastrull och ha i håret. Nice. Sen kollade på på tjejerna som bor med Hugh Hefner. De är så dumma :D får mig att känna mig lite smart.


Häjpådäj!
/ mli

Inga kommentarer: