tisdag 10 juli 2007

Vilket tjän!

Hade ju, som jag säkert har skrivit tidigare, planerat att åka till arvikafestivalen på torsdag - en dag bara. Den biljetten kostar 445kr. Idag köpte jag en tredagarsbiljett för 450 ;) Var hos Gabriel och hämtade den på lunchen. Inga fel! Och Gabriel blev av med en biljett, alla är nöjda (förutom att han inte tjänade så mycket på det).

Med biljetten i hand kom jag inte helt osökt att tänka på min tid som kriminell. Eller, kriminell är väl att ta i. Jag syftar på min upplevelse på Liseberg för ett antal år sedan. Förhandlade till mig ett åkband för 150 kronor på Lunarstorm.se (där jag var lite mer aktiv på den tiden). Jag mötte en snubbe, med gula pumaskor, som tejpade fast åkbandet runt min handled - med knallblå tejp. Självklart kom de på mig. Och ropade ut i högtalarna att hon i blå tröja på väg ner från karusellen med en vakt bredvid sig minsann inte har något åkband (eftersom de hade ryckt av det!) och att jag var bannlyst från karusellen. Var god lämna nöjesfältet. "Jag kan gå ut själv", sa jag och menade på att jag är faktiskt inte så aggressiv av mig. Jag tog av mig min blåa tröja och stannade kvar. Köpte biljetter och åkte för glatta livet. Och jag tjänade faktiskt på det ändå.

Nu håller jag (och kvinnan jag nyss pratade med på Tickster) tummarna för att ingen annan har en kopia av min biljett så jag åker fast. Fast isåfall är jag helt oskyldig den här gången.

Inga kommentarer: