tisdag 28 augusti 2007

Latte, Britt och sommaren funkar visst som tidsfördriv

Jag är i Säffle. Jag är ledig och solen skiner. Jag är lycklig och ska snart ta en morgonpromenad. Jag lyssnar på Weeping Willows. Har en kopp kaffe i handen, bloggar och tänker: Det kan nog inte bli bättre än så här.

Klara var här på besök igår. Och självklart, som alltid när Klara finns med i bilden, händer det något som är värt att berätta. Vi skulle åka tillsammans med bussen till säffle kl. 11.25. Jag tänkte att jag hoppas av min buss från Forshaga lite tidigare och går på bussen till Säffle på Drottninggatan. Står där, väntar. Klockan blir 11.30 och jag får ett sms av Klara: "Vart är du? Vi är på Wåxnäs nu". Där står jag. Så jag går till tågstationen - inga tåg går. Jag går till busstationen - ingen buss går förrän 13.25. Så jag styr latte och Metro på busstationen. 6 mil bort visar det sig att min käre vän Klara sitter och dricker latte och läser Britt och sommaren, på McDonalds. Där sitter vi, så nära varandra men ändå så långt bort. 2 timmar senare anländer jag till Säffle, vi går hem till mig och Oscar och käkar bullar och kakor som aldrig förr. Sen drar vi en sväng på sta, köper pumptvål och mjölk på Pekås. Nästa gång Klara kommer hit ska hon komma på en onsdag.

Nu ska jag ta en promenad i solen. Sen ska jag gå och köpa pärlor.

Puss och så / Mli

1 kommentar:

Lilla p sa...

Å det var en så fin dag trots missödet med bussen! Du ska få låna Britt och sommaren av mig när jag läst klart den! Du är min ängel! puss